Partner serwisu
12 sierpnia 2015

Pomagamy w biegu na 100 metrów

Kategoria: Wywiady

Lepiej wymieniać na nowe, czy modernizować istniejące?
To zależy od specyfiki danej instalacji. Niektóre nasze pompy modernizujemy po 20-30 latach pracy. Trzeba pamiętać, że pompa nie jest urządzeniem takim jak samochód: sprzedam jeden, kupię inny. Pompa związana jest z układem rurociągów, z fundamentami, z zasilaniem. Jej wymiana na nową – jeśli nie jest to pompa taka sama – zawsze wiąże się problemami.

Układy się zmieniają, dobudowuje się nowe instalacje, nowe odbiory. Dzisiejsze urządzenia potrzebują mniej wody niż te starsze.  Zmienia się więc układ, a zostają stare pompy. Pokazujemy, jak je dostosować, jak zmodyfikować. Zdarza się jednak, że czasem jest to już niemożliwe. Wtedy wyraźnie o tym mówimy.

A jakie jest pana zdanie o użytkownikach tych pomp? Pytam, bo spotkałem się z opiniami niektórych profesorów, którzy twierdzili, że poziom wiedzy kadry technicznej w Polsce spada.
Nie do końca się z tym zgodzę. Pracownicy z działów technicznych mają bardzo dużą wiedzę, lecz nie decydują finalnie o zakupie danych urządzeń. To leży w gestii biur zakupów, dla których często dominującym jest kryterium ceny.

Świadomość kosztów zresztą i wśród kadry technicznej jest wyższa niż kiedyś. Przecież te wszystkie przerosty w branży pompowej wynikały w przeszłości z faktu nieliczenia się z pieniędzmi.

Są firmy, które starają się znaleźć balans między ceną a jakością. Tu chciałbym podkreślić, że Grupa Powen-Wafapomp SA nigdy nie poszła w kierunku planowanego skrócenia życia produktu, co jest w tej chwili plagą w przypadku producentów samochodów czy sprzętu AGD.

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ