Partner serwisu
29 czerwca 2022

Budowa kolektora tranzytowo-retencyjnego w Warszawie na ostatnim etapie

Kategoria: Aktualności

ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. opracowuje kompleksową dokumentację projektową dla ostatniego etapu budowy kolektora Wiślanego – od komory połączeniowej z kolektorem Bielańskim do Zakładu „Farysa”, wraz z przepompownią i niezbędną̨ infrastrukturą towarzyszącą̨ (etap III). Będzie to największy kolektor tranzytowo-retencyjny w stolicy, który dodatkowo ma przeciwdziałać negatywnym skutkom zmian klimatycznych. Generalnym wykonawcą inwestycji Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w m. st. Warszawie S.A. jest Budimex S.A. 

Budowa kolektora tranzytowo-retencyjnego w Warszawie na ostatnim etapie

Nowa infrastruktura, poza transportem ścieków, będzie także czasowo magazynowała nadmiar wód opadowych, ograniczając ryzyko podtopień oraz zmniejszając uruchamianie się tzw. przelewów burzowych do Wisły. Inwestycja otrzymała uzgodnienia ZUD – Zespołu Uzgodnień Dokumentacji. 

 

Do nowego kolektora zostaną włączone istniejące kolektory burzowe: Mostowa, Kościelna, Wenedów, Krasińskiego, Bielański oraz kolektory dosyłowe do Zakładu „Farysa” i przewód tłoczny z przepompowni „Powiśle”. 

 

Objętość retencyjna kolektora wyniesie około 50 tys. m3 przy średnicach podstawowych mierzących – dla całego etapu – od 1,2 do 3,2 m. Cały kolektor będzie liczył niemal 9,5 km i zostanie posadowiony na głębokości od 6 do 15 m wzdłuż ulic: Wybrzeże Kościuszkowskie, Wybrzeże Gdańskie i Wybrzeże Gdyńskie. Kolektor zostanie wykonany metodą bezwykopową w technologii mikrotunelingu.  

 

– Zadaniem ILF Polska przy tej inwestycji jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla III etapu budowy kolektora Wiślanego – konkretnie od komory połączeniowej z kolektorem Bielańskim do Zakładu „Farysa”, wraz z przepompownią i niezbędną̨ infrastrukturą towarzyszącą – wyjaśnia Marcin Przepiórka, Dyrektor Zarządzający z ILF Polska. 

 

 – Budowa tej wielkości kolektorów pozwoli na zmniejszanie ryzyka powstawania zalewisk i podtopień, a także uruchamiania się tzw. przelewów burzowych podczas ulewnych deszczy – dodaje Marek Smółka, rzecznik prasowy stołecznego MPWiK. 

 

Inwestycja jest częścią szerszego przedsięwzięcia współfinansowanego ze środków unijnych, realizowanego przez MPWiK, którego celem jest przeciwdziałanie negatywnym skutkom zmian klimatycznych poprzez zwiększanie retencji w systemie kanalizacji. 

ILF Polska rozpoczął prace w styczniu 2022 r. Zakończenie prac nad dokumentacją projektową (projekt budowlany i projekty wykonawcze) planowane jest do końca 2022 roku. 

źródło: informacja prasowa
fot. informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ