Partner serwisu
27 sierpnia 2018

Pompy tłokowe o obiegu otwartym X20. Czym możesz sterować?

Kategoria: Aktualności

Eaton, przedsiębiorstwo zajmujące się dystrybucją energii, ogłosiło włączenie do swojej oferty pomp tłokowych o obiegu otwartym X20 nowych urządzeń sterujących i aktualizacji. Obejmuje to między innymi elektroniczne sterowanie wydajnością tłoczenia we wszystkich urządzeniach X20 oraz nowe sterowanie ciśnieniem/przepływem, a także nowe hydromechaniczne sterowanie momentem obrotowym pomp serii 620.

Pompy tłokowe o obiegu otwartym X20. Czym możesz sterować?

Ktrola i wydaność

W połączeniu z elektrohydraulicznymi regulatorami ciśnienia oferta serii X20 przedstawia dla klientów szeroką paletę urządzeń sterujących, które umożliwiają łatwiejsze włączenie pompy w zaawansowane systemy sterowania maszynami, maksymalizując wydajność przy niższych stratach energii. Pozwala to konstruktorom maszyn samojezdnych spełniać wymogi klientów w zakresie lepszej kontroli i wydajniejszej eksploatacji.
 
– Nowe możliwości serii X20 zdecydowanie zwiększą możliwość jej włączenia w wiele układów hydraulicznych, od prostego wykrywania obciążenia po zaawansowane systemy elektrohydrauliczne i cyfrowe umożliwiające dynamiczne sterowanie maszynami, co pozwoli projektantom maszyn zwiększać precyzję i wydajność sprzętu – powiedział John Taylor, manager produktów sektora hydraulicznego Eaton w regionie EMEA.
 
Elektroniczne sterowanie wydajnością tłoczenia. Jak to działa?

Elektroniczne sterowanie wydajnością tłoczenia (Electronic Displacement Control, EDC) zmienia kąt wychylenia płytki oporowej proporcjonalnie do prądu elektrycznego, pozwalając na większą elastyczność w projektowaniu maszyn, lepszą wydajność eksploatacji i poprawioną produktywność przy bezpośredniej kontroli nad wyjściowym przepływem pompy. Pozwala to na oddzielną obsługę wielu funkcji o różnych wymogach układu, przy jednoczesnym precyzyjnym wykorzystaniu całości dostępnej mocy. System EDC przeznaczony do serii X20 dostępny jest dla wszystkich pojemności od 28 do 98 cm3 w dwóch różnych konfiguracjach: od domyślnej do pełnej wydajności tłoczenia („EP”) albo od domyślnej do zerowej wydajności tłoczenia przy zaniku sygnału elektronicznego („EPD”).  Pozwala to na zastosowanie systemu EDC w takich układach jak napędy wentylatorów chłodzących lub maszyny do betonu, w których przepływ hydrauliczny musi być zachowany nawet w przypadku usterki elektrycznej, aby zagwarantować bezpieczną i stabilną pracę w terenie.
 
Niezależne sterowanie ciśnieniem i przepływem

Elektroniczny proporcjonalny regulator ciśnienia X20 ogranicza ciśnienie wyjściowe proporcjonalnie do sygnału prądowego i można go stosować jako alternatywę dla sterowania hydromechanicznego, a nawet wraz z systemem EDC, aby uzyskać niezależne sterowanie zarówno ciśnieniem, jak i przepływem. Tak jak w przypadku EDC, dostępne są dwie wersje systemu: proporcjonalna i odwrotnie proporcjonalna, określana również mianem „napędem wentylatorowym”.
 
Kontrola momentu obrotowego


Nowa funkcja hydromechanicznej kontroli momentu obrotowego, dostępna dla pojemności 74 cm3 i 98 cm3, ogranicza wymagany przez pompę moment obrotowy w zależności od ustawienia. Poprzez ograniczenie szczytowego zapotrzebowania na wejściowy moment obrotowy w całym zakresie ciśnień, prędkości i temperatur pompa zapobiega utknięciu silnika, jednocześnie maksymalizując wykorzystanie jego mocy. Dzięki temu możliwe jest zmniejszenie rozmiarów silnika, a tym samym ograniczenie zużycia paliwa w takich zastosowaniach jak ładowarki teleskopowe, koparki i sprzęt leśny.
Regulator charakteryzuje się niską histerezą i rzeczywistą charakterystyką hiperboliczną, co przekłada się na optymalną sprawność. Oprócz podwyższonej precyzji względem rozwiązań dwusprężynowych ten nowy regulator ma także wygodną pojedynczą śrubę regulacyjną do ustawienia momentu obrotowego, której ustawienie można zmieniać podczas pracy układu hydraulicznego.

Wszystkie pompy X20 z wykrywaniem obciążenia i kompensacją ciśnienia, dostępne dla rozmiarów 220 i 420, są teraz dostępne z morskim certyfikatem Amerykańskiego Biura Żeglugi (American Bureau of Shipping) pozwalającym na ich stosowanie w układach zasilania napędu i sterowania statków.

źródło: inf. prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ